Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Spoluřešitelé:
MSc. Halil Cevik; Ing. Sergei Kozhevnikov; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.
Anotace:
The project aims to develop a concept of the Intelligent Transport System (ITS) based on the agent approach to address the traffic management process and transport services provision. The digital ITS opens up opportunities for a s trategic move toward Society 5.0 and creates a qualitatively new model in transport management. This approach allows a profound digital transformation of the Smart City and introduces the most advanced principles of management based on artificial intellige nce ( AI implementation.
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2024
Program:
Společné výzkumné projekty mezi ČVUT a TAIWAN TECH

Řešitel:
Ing. Václav Jirovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Michal Matowicki, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.; Ing. Dan Ťok
Anotace:
Projekt cílí na budoucí efektivní omezení IAD, jejíž potřeba často vzniká tam, kde je pro dopravní podniky vytváření linek VHD neefektivní – na málo vytížených trasách. To lze realizovat nasazením automatizovaných minibusů (AM) formou MoD. Vzniká tak potřeba především jejich efektivního řízení a dohledu. Projekt cílí na vytvoření semi-automatizovaného řídícího centra zajišťujícího efektivní a bezpečný provoz AM. Bude připravena dynamická tvorba tras linek AM využívající predikce počtu cestujících na zvolené trase. Předmětem výzkumu je i technologie pro identifikaci incidentů ve vozidle a metody pro realizaci vzdáleného řízení, které jsou specificky nutné pro bezpečný a spolehlivý provoz AM jak z pohledu cestujících, tak z pohledu provozu v systému s ostatními účastníky silničního provozu.
Pracoviště:
Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství
Rok:
2023 - 2025
Program:
TREND

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Ing. André Maia Pereira, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Most analyzes in the field of transportation planning require knowledge of the origin and destination of a trip, often aggregated into flows and described by an Origin-Destination (OD) matrix. Considering that it is substantial to have proper OD matrices when simulating traffic, many approaches have been proposed to solve the OD estimation problem. Direct measurements/interviews or surveys are difficult and often costly, hence aggregate methods that use traffic counts and other available information are used to obtain reasonable OD estimates. The purpose of this project is to describe and estimate OD matrices for vehicles, bicycles, and pedestrians using traffic counts, travel times, and movements within intersections. First, we will conduct a comprehensive analysis of current approaches. Then, we will identify the road sections (links) to be included in the network and define those as origin and destination. For vehicles and bicycles, the solution should generate sets of feasible flows and routes between origins and destinations with given turning rates and traffic counts constraints, and iteratively update them until a stopping criterion, e.g., fitness to real travel times from Google Maps API. For pedestrians, OD flows should be based on the shortest routes, constrained by the movements within intersections, and influenced by the type and size of buildings along the route (that can be collected from OpenStreetMaps).
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2024
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS23/129/OHK2/2T/16

Řešitel:
Dr. Ing. Ali Enes Dingil
Spoluřešitelé:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Postdok na ústavu K611
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2024
Program:
CTU Global Postdoc Fellowship

Řešitel:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.; RNDr. Magdalena Hykšová, Ph.D.
Anotace:
The mobility ecosystem is rapidly evolving, whereby we see the rise of new stakeholders and services. Examples of these are the presene of connected and automated vehicles, a large group of organisations that rally to establish various forms of share mobility, with the pinnacle being all of these incorporated into a large Maas ecosystem. As these new forms of mobility offerings start to appear within cities, so do the new ways in which data are being generated, collected, and stored. Analysing this (Big) data with suitable (artificial intelligence) techniques becomes more paramount, as it leads to insights in the performance of certain mobility solutions, and is able to highlight (mobility) needs of citizens in a broader context, in addition to a rise in new risks and various socio-economic impacts.
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2023
Program:
Horizon 2020

Řešitel:
doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Freight transport and logistics are in a period of transformation where the increased availability of digital technologies is rapidly transforming market structures and logistics business models, and the legislative and policy frameworks are moving towards the minimization of the environmental impact of transport. The rapid structural, organisational, and behavioural changes of the sector make existing data, models, and tools lag behind current developments. In response, the STORM project aims to study transformation and structural changes in freight and logistics business structures from different perspectives, focusing on the future challenges and needs of the sector by developing new methods and tools to support digitalization, sustainability transition, and future policy needs. STORM will create a unique platform for dialog with all relevant stakeholder groups to identify key elements for future horizons and directions for freight and logistics research, business and polices. The project will develop new generation, beyond current state-of-the-art transport data analytics, models and solutions through industry use cases and contribute to sector innovations and competitiveness. STORM output will be a toolbox bringing together tools and methods centring on Big Data, data fusion, and agent-based modelling applied to electrified freight transport concepts and new collaborative, digitised logistics systems. It responds to the emerging needs of transport researchers, planners, and policy makers and it will generate knowledge for the implementation of innovative transport policies. STORM will provide advanced methods and tools to enable new opportunities and business models for the sector through targeted information and knowledge sharing with structured support and collaboration in research, policy analysis, and transport planning, to fulfil the ultimate goal of facilitating the sustainable transformation for the business and future public policies.
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2023
Program:
Horizon 2020

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Anotace:
This initiative aims at developing and improving research cooperation between the Faculty of Science and Technology of the University of Stavanger (FST UoS) and the Faculty of Transportation Sciences of the Czech Technical University (FTS CTU) in Prague. The main focus of the bilateral cooperation will be the exchange and broadening of the knowledge about planning in the context of smart, sustainable and resilient cities. A particular emphasis will be given to climate change mitigation and adaptation policies, strategies (including risk management ones), technologies and measures in the context of transport infrastructure and operations at the local and regional level in both countries. In a highly dynamic urban environment faced by increasing effects of climate change the role of universities in the formation of citizens of the future with a holistic approach to urban problems become even more challenging. Therefore it becomes essential for European universities to gradually prepare their academic staff and students towards a challenge-based approach to learning and towards a mission-oriented approach to research and innovation. Both universities have demonstrated through previous communication that they give a high relevance to address this innovative approach in education and research. A mobility of experts from FTS CTU is planned to be undertaken to UoS and a mobility of experts from FST UoS is planned to be undertaken to CTU with a workshop to be held in Prague.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2022
Program:
Norské fondy

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.; doc. Ing. Václav Jirovský, CSc.; doc. Ing. Kristýna Neubergová, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Anotace:
This project is aimed at creating educational content and organizing training activities that jointly contribute to the development of competences among postgraduate students in the field of sustainable and smart cities. We expect that the skills and knowledge to be provided to students through the planned blended learning mobility scheme (physical academic mobility combined with virtual mobility) will help in their transformation into active citizens who will be well prepared to deal with the challenges of next decades in the urban environment in the environmental, social and economic context. The management of the consortium will also encourage a synergy among the assigned lecturers so that they get the inspiration from each other to address in their respective subjects some increasingly important issues such as climate change mitigation and adaptation, energy efficiency, pollution reduction, waste minimization, among others. Other important aspects of a strategic approach towards sustainable and smart cities will be fostered through the educational content to be developed and provided to postgraduate students. These aspects include public safety, healthcare, investment, jobs, innovation, among others. The consortium will pursue the collaboration of enterprises from the private and public sector to ensure that the content to be created and provided to students will correspond to the relevant learning needs of the labour market and the wider society. The consortium will also encourage a trans-disciplinary approach with innovative teaching methods for the physical academic mobility to create student engagement and active learning as well as to develop critical thinking skills. Examples of innovastive teaching methods to be adopted are: cross over teaching, teaching through smart boards, teaching through flipped classrooms, teaching through collaboration (learn, study and work in groups) and research-based learning. The assigned lecturers will have the freedom of
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2023
Program:
Erasmus+ - KA203-2BDCB6E0

Řešitel:
Ing. Jakub Matějček
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Jaroslav Pinkas; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu bude v návaznosti na rostoucí bytovou zástavbu v Praze provést analýzu atraktivity nově vznikajících lokalit pro pěší. Atraktivita bude posuzována na základě podílu pěší dopravy na celkových objemech dopravy v dané lokalitě. Kvalita výzkumu bude podpořena skutečností, že bude vybíráno z lokalit jednoho z největších rezidenčních stavitelů nové bytové výstavby v České republice, u kterých má řešitel přístup k širokému spektru informací o zde vystavěných bytových domech. Výhodou u těchto míst je vzhledem k jejich napojení na okolní infrastrukturu (1-2 přístupové komunikace) možnost zjištění veškerého objemu dopravy, který daná lokalita produkuje, a zároveň vnitřní znalost dispozic všech bytových domů. Prostor, ve kterém se lidé pohybují sám o sobě vytváří soubor potenciálů pro to, jak jej budeme využívat. Právě díky tomu je vztah mezi prostorem a tím, jak ho lidé budou využívat analyzovatelný a do jisté míry předvídatelný. Tento vztah byl prokázaný v již v několika publikacích (např. Hillier B. (2007): Space is the machine: a configurational theory of architecture). Pro potřeby projektu bude tedy vytvořen model atraktivity jednotlivých segmentů uliční sítě Prahy prostřednictvím metody space syntax. Space syntax je soubor technik pro analyzování vzájemného vztahu mezi prostorovým uspořádáním a pohybovými vzorci lidí. Při výběru lokalit bude přihlíženo i k přítomnosti celé škály parametrů ovlivňujících jejich atraktivitu (jako dostupnost MHD, služeb, občanské vybavenosti, pracovních příležitostí, apod.). V místech napojení vybraných lokalit na uliční síť města budou naměřeny intenzity automobilové a pěší dopravy za účelem zjištění modal splitu dané lokality. Výstupem projektu bude na základě výstupů vytvořeného modelu, naměřených dat, dat poskytnutých developerem a dat daných charakteristikou území samotného stanoveny vybrané relevantní parametry, které výrazným způsobem ovlivňují podíl pěších na celkovém objemu dopravy. Cílem projektu bude stanovit
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2021
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS20/135/OHK2/2T/16

Řešitel:
doc. Ing. Michal Matowicki, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bohumil Kovář, Ph.D.; Ing. Jana Kuklová, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.; Dr. Ing. Jan Přikryl
Anotace:
Cílem projektu je vývoj vlakového expertního systému, který bude nahrazovat rozhodovací procesy strojvedoucího na základě vyhodnocení definovaných vstupů. Příkladem těchto vstupů jsou výstupy z různých detektorů (překážek, požáru aj.) či ze systémů sledujících konfiguraci a stav jednotlivých modulů, trati (tunel, přejezd). Tyto vstupy systém dále porovná s drážními provozními pravidly a následně reaguje vysláním povelů dalším systémům vlaku. Rozhodovací algoritmy budou zohledňovat např. i psychosomatické vlastnosti strojvedoucích. Nedílnou součástí vývoje tohoto systému bude mj. systémová analýza, sběr dat, specifikace vstupů/výstupů včetně definice jejich rozhraní, vlastní návrh systému včetně architektury, implementace SW a matematická analýza pomocí pokročilých simulačních nástrojů.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2022
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
doc. Ing. Michal Matowicki, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Jana Kuklová, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Ve dnech rostoucí popularizace inteligentních dopravních systémů a konceptu Smart City se systémy řízení provozu stávají stále běžnějšími. Jednou z jejich aplikací jsou dopravní informační systémy, které informují řidiče o dopravních podmínkách pomocí variabilního dopravního značení. Cílem navrhovaného projektu je porozumění subjektivnímu hodnocení dopravních podmínek řidiči. S pomocí experimentu pořídíme nahrávky různých dopravních podmínek, při využiti speciálně vybaveného vozidla. Později připravíme dotazník, v kterém požádáme náhodně zvolené řidiče, aby vyhodnotili podmínky dopravy, které uvidí na krátkém záznamu. Taková hodnocení nám umožní nahlédnout do subjektivního vnímání dopravních podmínek různými řidiči. Dále analýzu parametrů dopravního toků, jako je rychlost a hustota tak, aby bylo možné určit, které z nich ovlivňují hodnocení řidičů.
Pracoviště:
Rok:
2019 - 2020
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS19/120/OHK2/2T/16

Řešitel:
prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu je komerční implmenetace globálního modelu pro kvantitativní a kvalitativní hodnocení dopravy v hl. m. Praze. Tento komplexní model umožní nejenom ohodnocování kvality dopravy nad sítí detektorů v reálném čase, ale i monitorování dlouhodobějších trendů změn kvality. V současné době podobný model, který by systematicky mapoval a ohodnocoval změny v kvalitě dopravy nad sítí strategických detektorů, které byly povětšině instalovány v rámci Operačních programů, neexistuje.
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2020
Program:
Operační program Praha - pól růstu ČR - CZ.07.1.02/0.0/0.0/16_040/0000370

Řešitel:
Spoluřešitelé:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Smart City - Smart Region - Smart Community představuje komplexní pohled na vytváření kvalitní infrastruktury pro život člověka a poskytování kvalitních veřejných služeb s návazností na společenské výzvy. Projekt podporuje spolupráci výzk.organizací, soukromého a veřejného sektoru, posiluje specializaci oborového zaměření UJEP, interdisciplinární spolupráci, rozvoj výzk. týmů témat SMART. Projekt se skládá ze čtyř výzkumných záměrů. Hlavní oborová osa projektu je veřejná správa, admin. a řízení.
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2022
Program:
OPVVV - Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání - Strukturální fondy EU - CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_048/0007435

Řešitel:
Ing. Michal Lom, Ph.D.
Spoluřešitelé:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
V uplynulých 35 letech došlo k nárůstu počtu obyvatel na této planetě o 2,8 miliardy. V roce 2055 je predikováno, že počet obyvatel dosáhne hranice 10 miliard. Celosvětová urbanizace byla v roce 1950 pouze 30 %. V roce 2008 došlo k překročení hranice 50 % a v roce 2050 dosáhne 70 %. Města se tedy budou neustále zvětšovat a je nezbytné jim dodat udržitelný model, který bude zajišťovat kvalitní život za přispění nejmodernějších technologií - Smart City. Pro kvalitní a podložené přístupy ke konceptu chytrých měst je nezbytné vyvinout kvalitní modely, ze kterých bude schopné predikovat chování jednotlivých entit. V rámci projektu SGS (Vývoj nových modelů Smart City pomocí multi-agentních systémů) byly vyvinuty modely chytrého města a výsledky byly publikovány na konferencích, recenzovaných periodicích a impaktovaných časopisech. Byla rovněž publikována metodologie SMArt City Evaluation Framework (SMACEF), která umožňuje městům namodelovat svůj současný stav a vytvořit budoucí alternativy města. Lze pak vytvořit různé scénáře a na základě klíčových výkonnostních ukazatelů vybrat nejlepší možné řešení. Cílem tohoto projektu je pokračovat v již dosažených výsledcích a celou metodologii a modely dále rozpracovávat.
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2018
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS18/090/OHK3/1T/16

Řešitel:
Ing. Radim Večeřa, MSc.
Spoluřešitelé:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
V dnešní době žije v USA a EU více než tři čtvrtiny obyvatel ve městech a studie predikují, že míra urbanizace bude v následujících letech nadále vzrůstat. Současně dochází k růstu HDP u jednotlivých států, s čímž úzce koreluje zvyšování objemů přeprav nákladů i osob. V USA tyto objemy vzrostly za posledních 30 let o téměř 80%, což s sebou přináší dopady v podobě negativních externalit (kongesce, znečistění ovzduší atd.). Proto je nutné vytvořit koncepci měst, jejichž rozvoj je trvale udržitelný s pomocí moderních IT technologií - tzv. Smart Cities. Cílem tohoto projektu je vytvořit model city logistiky využívající tzv. crowdsourcing. Pod tímto termínem si můžeme představit přepravu zásilek, která je zadána jako všeobecná výzva pomocí internetové aplikace a realizována běžnými účastníky silničního provozu. Model bude vytvořen pomocí nástroje Anylogic (případně pomocí podobného softwaru), který propojuje několik simulačních metod, čímž umožňuje věrně popsat a analyzovat chování jednotlivých subjektů (řidiči, zákazníci, zásilky atd.). Důraz bude kladen především na vytvoření souboru kritérií,při jejichž splnění je použití crowdsourcované city logistiky vhodné a v souladu s filozofií Smart Cities. Smart Cities a crowdsourcing jsou relativně nové fenomény, a proto je zatím k dispozici pouze omezené množství vědeckých podkladů.
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2018
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS17/146/OHK2/2T/16

Řešitel:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.
Anotace:
The scope of MAVEN focusses on signalized intersections and signalized corridors. In the coming years, highly automated driving applications will become commercially available for motorway driving, and on these roads vehicle platooning will soon become reality. Additionally, next to the necessary vehicle technology also management regimes for activation and deactivation of automated driving applications, and especially the handling of platoons near interchanges and weaving sections already received considerable attention. Development of automated driving applications in urban environments is much less advanced in terms of Technology Readiness Levels. The MAVEN project targets to develop management regimes for automated driving applications at signalized intersections and signalized corridors. MAVEN will build upon the state-of-the-art of: automated driving on motorways, ADAS, C-ITS applications such as Green Light Optimal Speed Advisory (GLOSA) and adaptive traffic light control algorithms.
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2019
Program:
Horizon 2020 - 690727

Řešitel:
doc. Ing. Michal Matowicki, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Jana Kuklová, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.; Ing. Dmitrij Rožděstvenský, Ph.D.
Anotace:
Tento projekt je zaměřen na detailní studium tolerance a souladu řidičů se systémy proměnných rychlostních limitů (VSL). Zařízení pro sledování pohybu očí bude použito ke sledování reakce řidičů na změny v proměnných rychlostních limitech a v dodržování navrhovaných omezení rychlosti. Podrobná analýza dat umožní stanovit míru tolerance řidičů na VSL systémy. Předběžné studie týkající se údajů z čidel umístěných na Pražském městském okruhu ukazují zajímavé výsledky, které mohou být použity při navrhování příští generace dálničních řídicích systémů. Tento projekt si klade za cíl poskytnout detailní pohled na to, proč a jak přesně řidiči reagují na různé rychlostní limity.
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2017
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS16/186/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Michal Lom, Ph.D.
Spoluřešitelé:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
V uplynulých 35 letech došlo k nárůstu počtu obyvatel na této planetě o 2,8 miliardy. V roce 2055 je predikováno, že počet obyvatel dosáhne hranice 10 miliard. Celosvětová urbanizace byla v roce 1950 pouze 30 %. V roce 2008 došlo k překročení hranice 50 % a v roce 2050 dosáhne 70 %. Města se tedy budou neustále zvětšovat a je nezbytné jim dodat udržitelný model, který bude zajišťovat kvalitní život za přispění nejmodernějších technologií - Smart City. Pro kvalitní a podložené přístupy ke konceptu chytrých měst je nezbytné vyvinout kvalitní modely, ze kterých bude schopné predikovat chování jednotlivých entit. V rámci tohoto projektu budou vyvinuty modely chytré ulice (Smart Street), jakožto stavebního bloku Smart City, které umožní modelovat a sledovat chování jednotlivých entit (lidé, osvětlení, dopravní prostředky, budovy, služby, apod.) v rámci ulice. Modely budou založeny na multi-agentních systémech, kde agenti budou odpovídat entitám v rámci chytré ulice. Budou studovány dostupné modely, kterých zatím není příliš mnoho. Dále bude diskutováno jejich případné využití v rámci českého prostředí. Modely prostředí budou vyvíjeny ve vývojovém prostředí Eclipse s využitím Frameworku JADE a JADEX.
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2017
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS16/185/OHK3/2T/16

Řešitel:
Ing. Jana Kuklová, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Michal Matowicki, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
V rámci tohoto projektu budou vyvinuty nové algoritmy pro řízení dopravního proudu na českých dálnicích a rychlostních silnicích, přičemž projekt bude zaměřen především na pokročilé přístupy řízení (fuzzy logika, multi-agentní systémy, genetické algoritmy, neuronové sítě apod.). Budou studovány algoritmy testované a zavedené v zahraničí. Dále pak bude diskutována jajich přenositelnost do českého prostředí. Nově navržené algoritmy budou srovnány s algoritmem, jež je v dnešní době používán na českých dálnicích. Srovnání algoritmů a jejich testování bude prováděno pomocí mikrosimulačního programu Aimsun.
Pracoviště:
Rok:
2015 - 2016
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS15/169/OHK2/2T/16

Řešitel:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Předmětem řešení projektu je nová generace systému liniového řízení dopravy a vývoj jeho dalších podpůrných aplikací.
Pracoviště:
Rok:
2012 - 2015
Program:
ALFA: Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje

Řešitel:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Valéria Horňáková; Dr. Ing. Jan Přikryl
Anotace:
Cílem tohoto projektu je organizace mezinárodní konference v rámci projektu COST 355 "Changing behaviour towards a more sustainable transport system" - Praha 2006. Tato konference se bude konat v posluchárnách ČVÚT a členové ČVUT jsou také jejími hlavními organizátory. Tato konference bude třídenní a součástí bude mimo jiné zasedání všech pracovních skupin, ale i plenární zasedání výboru celé skupiny. Hlavním cílem je setkání odborníků z různých zemí i z různých organizací. Nedílnou součástí je i výměna zkušeností v rámci diskuze. Tato výzva (COST action 355) se zaměřuje na jeden z moderních problémů - životní prostředí. Cílem je studium možností jak zmírnit zhoršující se trend v oblasti znečišťování životního prostředí. K problému přistupuje z celé řady rozdílných pohledů, například vytvoření alternativních zdrojů energie či přesun dopravy na dopravní prostředky šetrnější k životnímu prostředí.
Pracoviště:
Rok:
2006 - 2006
Program:
IGS ČVUT - CTU0617216