Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Anotace:
Projekt se zaměřuje na prohloubení přeshraniční spolupráce subjektů, jichž se týká cestovní ruch a dopravní obslužnost na území Českého a Saského Švýcarska. Konkrétně jde o partnery projektu, jimiž jsou univerzitní instituce odborně zaměřené na dopravu - Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického a TU Dresden, Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr. Jako partneři bez finančního příspěvku budou do projektu zapojeny Správa národního parku České Švýcarsko a Regionalverkehr Sächsische Schweiz-Osterzgebirge. S partnery projektu budou spolupracovat dopravní svaz Verkehrsverbund Oberelbe (VVO), Doprava ústeckého kraje, obce Tisá a Bad Schandau. Základním cílem projektu je rozvinout vzájemnou spolupráci všech subjektů v dotčeném regionu, která povede k posílení důvěry a ke společnému řešení situací vyplývajících z mnohdy protichůdných snah o ochranu přírody a zároveň o posílení cestovního ruchu. Hlavní řešená témata budou: Počty návštěvníků na území národních parků a možnosti jejich regulace Dopravní obsluha dotčeného území, podíl veřejné a individuální automobilové dopravy Doprava v klidu na území obcí – kapacity, regulace Veřejná doprava – kvalita, propojení české a saské části, kapacita, přestupní uzly, jednotný tarif, informovanost cestujících
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2027
Program:
Interreg Česko – Sasko 2021-2027 - 100716900

Řešitel:
Anotace:
Záměrem předkládaného projektu je prostřednictvím průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje vyvinout funkční prototyp autonomní a mobilní plničky H2 - řešení skladování a distribuci na více lokalit spotřeby. Projekt řeší: - vývoj a stavbu prototypu autonomní a mobilní plničky vodíku, - vývoj technologie pro transport, skladování a distribuci vodíku, - vývoj prvku distribučního celku vodíkového energetického trhu, - problematiku dekarbonizace ČR a snižování CO2 v ČR.
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2026
Program:
Operační program Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost - CZ.01.01.01/01/22_002/0000459

Řešitel:
Anotace:
předmětem je založení Národního centra vodíkové mobility
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2028
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací Národní centra kompetence

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Michaela Frebortová; Bc. Jakub Hruška; Ing. Tomáš Kohout; RNDr. Petr Kubera, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Josef Nový, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Jan Thiele; Ing. Přemysl Toman; Ing. Pavel Vrtal, Ph.D.; Ing. Jan Válek, Ph.D.; Ing. Jiří Zeisek; Ing. Libor Žídek
Anotace:
Projekt se z větší části zaměří na vytvoření komplexního prostředí pro vývoj pokročilých asistenčních a autonomních vozidlových systémů na území Ústeckého kraje. To bude zahrnovat rozšíření virtuálního modelu U SMART ZONE - polygonu pro testování pokročilých asistenčních a autonomních vozidlových systémů tak, aby se přiblížil standardu virtuálního dvojčete a nabízel komplexní, heterogenní a stochastické prostředí pro virtuální testování vozidlových systémů a tvorbu dopravních simulací především typu human-in-the-loop (testování chování lidského faktoru) a vehicle-in-the-loop (testování chování vozidel v simulovaném prostředí). Oba tyto přístupy těží z vysoce realistického vizuálního zpracování a možnosti paralelního testování, tj. měření a porovnávání hodnot v reálném a simulovaném prostředí na stejném úseku silnice.
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2028
Program:
Operační program Jan Amos Komenský - CZ.02.01.01/00/23_021/0009003

Řešitel:
Anotace:
Po strukturálních změnách po roce 1990 však železniční doprava ztratila významný podíl na celkovém objemu dopravy, kdy došlo k úbytku masové nákladní železniční dopravy a k nárůstu motrizované individuální dopravy. Příslušná železniční infrastruktura se tak mnohdy stala nadbytečnou. Demontáž železničních tratí však vetšinou probíhá velice pomalu resp. naráží často na skepsi ba odmítnutí ze strany obyvatelstva. Cílem projektu je vzájemná výměna zkušeností, představení konkrétních příkladů a přezkum realizačních možností s ohledem na konkrétní podmínky daného regionu. Celkem proběhnou konat 4 workshopy: 2 v Děčíně a 2 v Drážďanech. Projekt bude přímo cílit na jednu vzorovou a v regionu velice důležitou nevyužívanou železniční trať č. 132, která vede z města Děčín do Teplic.
Pracoviště:
Rok:
2019 - 2021
Program:
Program nadnárodní spolupráce Interreg CENTRAL EUROPE - EEL-0524-CZ-29.5.2019

Řešitel:
Anotace:
V oblasti rozvoje cyklodopravy a jejím zapojení do celkového rozvoje města vč. komunikace s občany města disponuje město Drážďany rozsáhlými zkušenostmi a databázemi. Je nutno zdůraznit, že se jedná o „živý systém“, který se nadále rozvíjí i v návaznosti na technologický pokrok. Obdobnými zkušenostmi disponuje i CZ-strana, nicméně – především v praktické oblasti – v menším měřítku. Cílem projektu je tedy především vzájemná výměna praktických zkušeností a prozkoumání možností jejich adaptace na konkrétní podmínky obou měst. Celkem proběhnou 4 workshopy (témata: cyklodoprava a rozvoj měst/ /multimodální systémy, získávání a vyhodnocování dat v cyklodopravě, participace občanů, aktuální trendy, zapojení Labské cyklostezky, příklady dobré praxe ap.): 2 x Děčín, 2 x Drážďany. Účastníky budou zástupci městských samospráv, zájmových skupin (př. DE: ADAC, ADFC, Fuß e.V., BVMW; CZ: KČT, DPMD, destinační agentury ap.), odborníci, studenti. Každého workhsopu se zúčastní cca. 10 CZ-, 10 DE-účastníků.
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2018
Program:
Program nadnárodní spolupráce Interreg CENTRAL EUROPE - EEL-0331-CZ-16.11.2017

Řešitel:
Spoluřešitelé:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Smart City - Smart Region - Smart Community představuje komplexní pohled na vytváření kvalitní infrastruktury pro život člověka a poskytování kvalitních veřejných služeb s návazností na společenské výzvy. Projekt podporuje spolupráci výzk.organizací, soukromého a veřejného sektoru, posiluje specializaci oborového zaměření UJEP, interdisciplinární spolupráci, rozvoj výzk. týmů témat SMART. Projekt se skládá ze čtyř výzkumných záměrů. Hlavní oborová osa projektu je veřejná správa, admin. a řízení.
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2022
Program:
OPVVV - Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání - Strukturální fondy EU - CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_048/0007435

Řešitel:
Anotace:
- Kontaktování středních škol v dotačním regionu - Úprava a překlad E-learningové platformy o obnovitelných zdrojích energie vytvořené experty v oboru a didaktiky - Podpoření žáků partnerskými universitami během výukové a praktické fáze - Test znalostí uzavírající teoretickou fázi, dovolující účast 10 nejlepších škol z každého státu a sestavení smíšených týmů (každý se dvěma stavebnicemi vodíkem poháněných aut a učebními materiály) - Pořádání testovacích závodů a velkého závěrečného závodu
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2021
Program:
Projekty podpořené ze zahraničí (pracovní kód k dodatečnému upřesnění)

Řešitel:
Anotace:
V rámci projektu bude dobudována laboratoř pro aplikovanou simulaci a vizualizaci, která byla vybudována z předchozího projektu. Hlavními investicemi budou prvky pohyblivého simulátoru vozidla. Hlavním cílem projektu je podpora technického vzdělávání studentů ČVUT i partnerů z Německa. Projekt bude plně podporovat přeshraniční spolupráci partnerů především výměnou studentů a jejich zapojením přímo do projektu.
Pracoviště:
Fakulta dopravní
Rok:
2016 - 2019
Program:
Projekty podpořené ze zahraničí (pracovní kód k dodatečnému upřesnění) - 100251050

Řešitel:
Pracoviště:
Rok:
2014 - 2014
Program:
Projekty podpořené ze zahraničí (pracovní kód k dodatečnému upřesnění) - 2.2.1.100171240

Řešitel:
Anotace:
N/A
Pracoviště:
Rok:
2014 - 2015
Program:
OPVK - operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost - Strukturální fondy EU - CZ.1.07/2.3.00/45.0029

Řešitel:
Anotace:
Pracoviště fakulty dopravní v Děčíně je zatím ve fázi rozvoje a zajišťování odpovídajícího zázemí. Jednou z priorit je zajištění odpovídající kapacity, spolehlivosti ukládání dat a následný provoz systému pro prezentaci výsledků a výměnu informací. V rámci regionu bude informovat o možné kooperaci na projektech a rozvoji vědeckovýzkumné a vývojové práce. Řešením je navrhovaná technologie síťového úložiště NAS, která umožní plné zapojení odloučeného pracoviště do aktivit celé školy.
Pracoviště:
Rok:
2004 - 2004
Program:
IGS ČVUT - CTU0419316