Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Tereza Kunclová, MSc.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Michal Malý; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; Ing. et Ing. Naďa Tylová; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše 16116 v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016, 2018 a 2021 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, předběžně plánovaný termín konání je listopad 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. Kvalita konference je mimo jiné zajištěna stálostí členů organizačního týmu, kteří mají již zkušenosti s organiza
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2023
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 53/23/F6

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše pracoviště v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016 a 2018 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, termín konání je říjen 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. V letošním roce je plánováno organizaci konference provádět ve spolupráci s několika zahraničními i tuzemskými universitami a instituce
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2021
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 47/21/F6

Řešitel:
Ing. Zaid Mahmoud, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Bc. Vilém Knap; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Depending on the fact the risks of long - term night driving and the importance of stimuli and their impact on the brain. We have begun to study the effect of sounds on drivers' vigilance while driving alone in a night scenario on a highway. The study gathers information about the response time (brakes using) when signals appear, and about eye blinking. And study the differences in results over time. The aim of the study is to find out if there is any kind of background noise that helps to avoid drowsiness and keeps the driver's attention despite the presence of drowsiness. So far it has happened that one of the subjects has fallen asleep while driving with listening to alpha waves and we have noticed microsleeps during both of silence and alpha waves as well as missed some stimuli without a reaction but that has not yet happened with metal music or music familiar to the driver!
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2020
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS20/081/OHK2/1T/16

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Jiří First; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; Ing. Josef Mík, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů je podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuro informatika V roce 2016 bude na konferenci navázána výstava "Česká automobilová karoserie v průběhu století", která nejen tematicky navazuje, ale tvoří i velmi zajímavou součást odborného doprovodného programu konference. Tato výstava navazuje na předešlý ročník výstav konaných na FD ČVUT Český motocykl (2014), mapující 100 let výroby motocyklů v českých zemích (vydán tištěný plnobarevný komentovaný katalog v ČJ a AJ). Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše pracoviště od roku 2008, 2009,2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v roce 2014 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako dvoudenní, termín konání je červen 2016, jednacím jazykem konference je angličtina (u některých historických přednášek bude výjimečně povolována čeština nebo slovenština, se zajištěním simultánního překladu). Po registraci a slavnostním zahájení j
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2016
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 47/16/F6

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů je podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín. Organizace této konference přímo navazuje a tematicky rozšířit úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovala naše pracoviště od roku 2008 (www.dcii.eu). Část "Safety" v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod. V rámci konference budou prezentovány mj. i moderní technologie aplikované při metodických postupech znalecké činnosti v oblasti analýzy silničních nehod, jež jsou využitelné i pro potřeby bezpečnostní inspekce. Zároveň budou představeny výsledky projektů s využitím metody sledování skoronehod a dopravních konfliktů. Konference je koncipována jako třídenní, termín konání je září 2014, jednacím jazykem konference je angličtina. Po dobu trvání konference je zajištěna možnost ubytování v objektu Zámecká sýpka v Děčíně. V dopoledních hodinách prvního dne je pro účastníky konference připravena prohlídka laboratoří pořadatelských ústavů FD se zaměřením na HMI, metody analýzy silničních nehod a bezpečnost pozemních komunikací. Po registraci a slavnostním zahájení je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat bude posterová sekce s krátkými prezentacemi a prostorem pro diskuzi. Předpokládaný rozsah je cca 20 posterů. První den konference bude zakončen společenským večerem. Druhý den konference je členěn do čtyř sekcí s příspěvky o délce cca 25minut včetně diskuze. Třetí den konání konference budou pokračovat prezentace příspěvků členěných do tří bloků, jež v odpoledních hodinách uzavře závěrečným slovem za pořadatele konfer
Pracoviště:
Rok:
2014 - 2014
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 48/14/F6

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Scarlet Bouchnerová; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Roman Piekník, Ph.D.; Ing. Jan Pěkný; Ing. Ondřej Sýkora, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Problematika interakce řidiče s vozidlem nabývá v posledních letech na významu. Je možné zaznamenat postupný posun zájmu z oblasti výzkumné do oblasti aplikované, zejména ve sféře automobilového průmyslu. Naše pracoviště se této problematice ve spolupráci s dalšími výzkumnými institucemi v ČR i v zahraničí věnuje již několik let. Na základě našich zkušeností byla v loňském roce uspořádána konference, které potvrdila aktuálnost těchto témat a nezbytnost mezinárodní spolupráce v nastolené problematice. Jedním z hlavních cílů, bylo podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni. Konference je svojí náplní ojedinělá a ač je úzce specializovaná pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín. Organizace této konference by měla navázat na úspěšný první ročník, který se konal v roce 2008. V letošním roce bude organizace probíhat ve spolupráci s TU Delft a zaštítí ji mj. Český národní uzel pro neuroinformatiku či BESIP MDČR.
Pracoviště:
Rok:
2009 - 2009
Program:
IGS ČVUT - CTU0922816

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Scarlet Bouchnerová; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Jan Pěkný; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Naše pracoviště se již léta kontinuálně zabývá výzkumem problematiky interakce operátora s dopravním prostředkem, ať se již jedná o strojvedoucího vlakových souprav, operátora silničního tunelu či běžného řidiče osobního automobilu.V posledních letech se ve větší míře specializuje na problematiku tzv. spolehlivosti interakce řidiče s vozidlem a to ve spolupráci s dalšími výzkumnými institucemi v ČR i zahraničí a dlouhodobou podporou nejvýznamnějšího výrobce automobilů u nás. Výzkum této problematiky pokrývá velmi široké spektrum vědních oborů technických (elektrotechnika, výpoč. technika, strojírenství, dopravní a systémové vědy), humanitní (psychologie, design) lékařské (psychologie, ortopedie).Tato témata jsou v současnosti publikována na nejrůznějších konferencích s tématem dopravy, HMI, lékařství, atd., souhrnně zaměřená interakci řidiče s vozidlem zřídka. Organizace konference je velmi významná, neboť bude znamenat jeden z prvních počinů takovýchto vědeckých setkání v Evropě.
Pracoviště:
Rok:
2008 - 2008
Program:
IGS ČVUT - CTU0815316

Řešitel:
prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Zvýšení bezpečnosti, změna předpisových a legislativních rámců, vedoucí k plnohodnotnému zapojení železničního přejezdu do dopravního systému ČR.
Pracoviště:
Rok:
2008 - 2009
Program:
Bezpečná a ekonomická doprava (Národní program výzkumu)

Řešitel:
prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Cíle navrhovaného projektu reflektují podstatné otevřené úlohy, s nimiž se řešitelé grantu IAA 213 4301 setkali: I. Navrhnout a ověřit dynamický multijazykový model systémové aliance. II. Analyzovat procesy překladu jazyků s neúplnými aliančními gramatikami. III. Rozpracovat "fázově citlivý" model dynamiky aliančního rozhraní. IV. Ověřit metodiky analýzy systémových aliancí, založené na genetických přístupech a umělých neuronových sítích. V. Formulovat podmínky existence a efektivity systémové aliance s využitím konceptu informačního výkonu. Dosažení těchto cílů významně posune úroveň poznání dynamiky složitých, heterogenních celků po stránce objektové i metodologické. Aplikace lze očekávat v dopravě, telekomunikacích i v jiných sociotechnických a sociálních celcích.
Pracoviště:
Rok:
2007 - 2009
Program:
Granty výrazně badatelského charakteru zaměřené na oblast výzkumu rozvíjeného v současné době zejména v AV ČR

Řešitel:
prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Výzkum, vývoj a ověření inteligentního diagnostického systému pro kolejová vozidla
Pracoviště:
Rok:
2006 - 2008
Program:
TANDEM

Řešitel:
prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Spoluřešitelé:
prof. Dr. Ing. Jaroslav Vlček, DrSc.
Anotace:
Spolehlivost rozsáhlých hybridních systémů, tj. systémů, které obsahují kromě technických artefaktů a infranstruktury též biologické objekty, případně lidské operátory a uživatele, má důležité ekonomické, sociální a environmentální důsledky. Pro dynamickou analýzu a predikci takových systémů je třeba rozpracovat metodologii založenou na teorii systémů a využívající výsledků informatiky, teorie tolerancí systémů, teorie informačního výkonu a spolehlivostního modelování. Účinnost vyvíjených metod bude ověřována na vybraných příkladech informačních a řídících systémů společností, podnikajících v oboru dopravy a telematiky. Vyvíjené modelové nástroje budou založeny na konceptech a metodách progresivních informačních technologií, jako jsou např. identita nebo informační výkon. Zvláštní pozornost bude věnována poruchám a chybám, které se vyskytují na rozhraních hybridních systémů, kde předávaná informace je multijazykově interpretována v různých abecedách a gramatikách.
Pracoviště:
Rok:
2000 - 2002
Program:
Program podpory cíleného výzkumu a vývoje

Řešitel:
prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Spoluřešitelé:
JUDr. Luďka Michálková
Anotace:
Výzkum metod zvyšování účinnosti dopravních systémů a efektivnosti jejich řízení zejména ve složitých podmínkách historických měst. Zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti interakce dopravní techniky s lidským činitelem. Zvýšení spolehlivosti telekomunikační
Pracoviště:
Rok:
1999 - 2004
Program:
Výzkumné záměry

Řešitel:
prof. Ing. Vladimír Haasz, CSc.
Spoluřešitelé:
Ing. Josef Gerndt; prof. Ing. Václav Havlíček, CSc.; doc. Ing. Michal Horevaj, CSc.; prof. Ing. Miroslav Husák, CSc.; Ing. Petr Hříbek, CSc.; doc. Ing. Vladislav Kvasnička, CSc.; prof. Ing. Miloš Mazánek, CSc.; prof. Ing. Ivan Procházka, DrSc.; prof. Ing. Jaromír Volf, DrSc.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Ing. Miroslav Černý, CSc.
Anotace:
Pro získání informací o reálném svete se v jednotlivých odvetvích vedy a techniky pouzívají specifické mericí metody a speciální mericí prístroje ci systémy. Jejich prevázná vetšina má spolecnou strukturu: Senzor - analogové predzpracování signálu- digitalizace - číslicové zpracování signálu - přenos dat - záznam (zobrazení) výsledku. Kvalifikovaný výzkum a vývoj jak jednotlivých bloků, tak této struktury obecně, včetně zabezpečení odolnosti přístrojů a systémů proti rušení a analýzychyb jako nedílné soucásti výsledku měření není možné provádět systematicky a racionálně v rámci jednotlivých odvětví. Cílem záměru je výzkum a vývoj měřicích metod, přístrojů a systémů, určených pro použití ve vybraných odvětvích vědy a technikyci pro měření vybraných veličin za účelem zlepšení jejich metrologických parametrů, rozšíření jejich měřicích funkcí či rozsahu nebo zlepšení jejich dalších uživatelských vlastností.
Pracoviště:
Katedra měření
Rok:
1999 - 2004
Program:
Výzkumné záměry