Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Tereza Kunclová, MSc.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Michal Malý; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; Ing. et Ing. Naďa Tylová; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše 16116 v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016, 2018 a 2021 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, předběžně plánovaný termín konání je listopad 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. Kvalita konference je mimo jiné zajištěna stálostí členů organizačního týmu, kteří mají již zkušenosti s organiza
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2023
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 53/23/F6

Řešitel:
doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu je zjištění vlivu reklamních zařízení (RZ) na řidiče a analýza současného prostředí – stávající RZ zejm. LED billboardy z důvodu proměnlivého obrazu, možnost regulace s ohledem na dodržování právních a technických předpisů (neoslňování, odpoutávání pozornosti, umístění, velikost, míra jasu, atd.).
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2017
Program:
Program bezpečnostního výzkumu pro potřeby státu 2016 - 2021 (BV III/2 ? VZ)

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.; Ing. Martin Jacura, Ph.D.; doc. Ing. Josef Kocourek, Ph.D.; doc. Ing. Michal Micka, CSc.; doc. Ing. Ivan Nagy, CSc.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; prof. Ing. Václav Skurovec, CSc.; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů konference je získání zkušeností mladých vědeckých pracovníků na půdě jejich domovské univerzity. Po studentech doktorského studijního programu je vyžadována publikační činnost, mezi níž jsou zařazeny i příspěvky na konferencích. Studenti tak často musí vystoupit před širším a odborně vzdělaným plénem než do té doby měli možnost. V rámci výuky sice probíhají prezentace semestrálních a jiných prací, ale i tyto možnosti jsou značně omezené a prezentace probíhá před takřka uzavřeným publikem. Úkolem konference je připravit studenty pro jejich další vystupování na konferencích, seminářích apod. Zvládnutí techniky vystupování před větším auditoriem samozřejmě přispívá k budování osobnosti studentů, ale zároveň i dobrého jména ČVUT jako instituce, která učí své studenty i měkkým dovednostem. Dalším cílem konference je přispět k informovanosti o probíhajících či připravovaných výzkumných záměrech v rámci Fakulty dopravní. FD svým zaměřením pokrývá široké spektrum problémů a úkolů, což vyplývá i z jejího poslání. Doprava je vědní obor interdisciplinární a při řešení jakékoli výzkumné otázky by mělo dojít k součinnosti odborníků z více oblastí. Doktorandi tak dostanou na navrhované konferenci možnost a prostor navázat spolupráci na vědeckých úkolech svých kolegů. To by ve výsledku mělo vést k dalšímu růstu vzdělanosti a otevřenosti mladých vědeckých pracovníků, což by mimo jiné mělo patřit k náplni terciálního vzdělávání. Konference je koncipována jako jednodenní, termínem konání je září 2015, jednacími jazyky konference jsou čeština a angličtina. Konference bude probíhat v prostorách Fakulty dopravní, konkrétně v komplexu Horská. Po registraci a slavnostním zahájení je v dopoledních hodinách na programu blok přednášek hostů a členů vědeckého výboru, v odpoledních hodinách navážou tematické bloky přihlášených studentů. Tyto budou probíhat ve dvou paralelních sekcích rozdělených dle výzkumných směrů (dopravní infrastruktura a bezpečnost; logistika, ek
Pracoviště:
Rok:
2015 - 2015
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 43/15/F6

Řešitel:
doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na vytvoření vzdělávacího programu dalšího vzdělávání "Měřicí metody a simulační programy" a je reakcí na velmi rychlý vývoj v oblasti nových technologií a měřicích metod, který sebou nese potřebu zajistit dostatečně informovanou odbornou veřejnost a dostatek technických pracovníků, kteří budou schopni ovládat tato nová technická zařízení a aplikovat nové měřicí metody na konkrétní úkoly ve svém současném nebo budoucím zaměstnání. Vzdělávací program bude navržen pro prezenční formu studia a rovněž pro e-learning tak, aby byly zajištěny rovné příležitosti ke vzdělávání. V rámci projektu budou vytvořeny metodiky, výukové a učební texty a pomůcky. Obě formy programu budou pilotně ověřeny, a to prezenčním kurzem a e-kurzem. Na tvorbě projektu a jeho realizaci budou kooperovat odborníci z FD ČVUT, kteří mají bohatou zkušenost s novou měřicí technikou, zpracováváním měření a využitím jeho výsledků v simulačním prostředí. Projekt bude realizován v Děčíně.
Pracoviště:
Rok:
2014 - 2015
Program:
OPVK - operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost - Strukturální fondy EU - CZ.1.07/3.2.06/05.0001

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů je podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín. Organizace této konference přímo navazuje a tematicky rozšířit úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovala naše pracoviště od roku 2008 (www.dcii.eu). Část "Safety" v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod. V rámci konference budou prezentovány mj. i moderní technologie aplikované při metodických postupech znalecké činnosti v oblasti analýzy silničních nehod, jež jsou využitelné i pro potřeby bezpečnostní inspekce. Zároveň budou představeny výsledky projektů s využitím metody sledování skoronehod a dopravních konfliktů. Konference je koncipována jako třídenní, termín konání je září 2014, jednacím jazykem konference je angličtina. Po dobu trvání konference je zajištěna možnost ubytování v objektu Zámecká sýpka v Děčíně. V dopoledních hodinách prvního dne je pro účastníky konference připravena prohlídka laboratoří pořadatelských ústavů FD se zaměřením na HMI, metody analýzy silničních nehod a bezpečnost pozemních komunikací. Po registraci a slavnostním zahájení je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat bude posterová sekce s krátkými prezentacemi a prostorem pro diskuzi. Předpokládaný rozsah je cca 20 posterů. První den konference bude zakončen společenským večerem. Druhý den konference je členěn do čtyř sekcí s příspěvky o délce cca 25minut včetně diskuze. Třetí den konání konference budou pokračovat prezentace příspěvků členěných do tří bloků, jež v odpoledních hodinách uzavře závěrečným slovem za pořadatele konfer
Pracoviště:
Rok:
2014 - 2014
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 48/14/F6

Řešitel:
doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bohumil Drápal; Ing. Jiří First; Ing. Martin Hönig; prof. Ing. Jan Kovanda, CSc.; doc. Ing. Hedvika Kovandová, Ph.D.; Ing. Jaroslav Lenk
Anotace:
Konference zhodnotí dosavadní výsledky řešení grantu MPO FT-TA/024: Aplikace konstrukční mechaniky a biomechaniky v dopravě pro zvyšování pasivní bezpečnosti a komfortu cestujících. Půjde o mezinárodní setkání odborníků v dané oblasti s cílem prezentace stavu poznání na Evropských pracovištích. Získané poznatky budou důležitým zdrojem poznání pro poslední rok řešení a úspěšné ukončení projektu. Prezentace výsledků práce řešitelů na mezinárodním poli je zásadním výstupem konference.
Pracoviště:
Rok:
2007 - 2007
Program:
IGS ČVUT - CTU0715916

Řešitel:
Ing. Martin Šotola, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Jiří First; Ing. Pavel Jírů; Ing. Jaroslav Lenk; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.
Anotace:
Zpracovávám disertační práci zaměřenou na bezpečnost jednostopých motorových vozidel. Pro dynamické zkoušky pasivní bezpečnosti se používá zařízení pro vedení a urychlení motocyklu s jezdcem. Součástí práce je návrh a realizace urychlovacího zařízení druhé generace pro jednostopá vozidla vycházející ze zkušeností s reálným provozem zařízení stávajícího. Urychlovací zařízení bude navrženo s optimalizovanými hmotnostními parametry (hmotnost, poloha těžiště, momenty setrvačnosti), vyšší úrovní bezpečnosti (odpojovací, brzdový a zádržný systém) a rozšířenou využitelností pro vyšší rychlosti. V minulosti bylo za spolupráce kateder Fakulty dopravní a aktivní účasti studentů provedeno 20 dynamických zkoušek pasivní bezpečnosti v rámci grantů a diplomových a disertačních prací. Spolupráce v této oblasti probíhá s institucemi Škoda Auto a.s., JAWA Moto s.r.o., Grall a.s., Škoda Výzkum s.r.o. a Fakultou tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy.
Pracoviště:
Rok:
2007 - 2007
Program:
IGS ČVUT - CTU0708816