Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Tereza Kunclová, MSc.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Michal Malý; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; Ing. et Ing. Naďa Tylová; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše 16116 v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016, 2018 a 2021 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, předběžně plánovaný termín konání je listopad 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. Kvalita konference je mimo jiné zajištěna stálostí členů organizačního týmu, kteří mají již zkušenosti s organiza
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2023
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 53/23/F6

Řešitel:
Ing. Michael Kro
Spoluřešitelé:
Mgr. Helena Hakenová; Iva Jadwiszczoková; Ing. Dita Jiroutová, Ph.D.; Bc. Denisa Košlerová Pekařová; Ing. Ludmila Křišťanová; Ing. Zuzana Merklová; Mgr. Hana Mikšovská; Ing. Tereza Nedvědová; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Mgr. Barbora Seifertová; Ing. Tomáš Urban, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na podporu a rozvoj materiálního a infrastrukturního zázemí doktorských studijních programů na ČVUT za účelem zvýšení kvality a mezinárodní konkurenceschopnosti přípravy budoucích výzkumných pracovníků. Hlavními realizovanými aktivitami je pořízení přístrojového a laboratorního vybavení, odborné literatury a rekonstrukce prostor sloužících pro výuku a výzkumnou a tvůrčí činnost studentů DSP a částečně i pregraduálních stupňů. Do jeho realizace je zapojeno 10 součástí ČVUT.
Pracoviště:
Odbor strukturálních fondů
Rok:
2022 - 2026
Program:
Operační program Jan Amos Komenský - CZ.02.01.01/00/22_012/0006347

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Ing. Tadeáš Bartoš; Ing. Tomáš Blodek; Ing. Adam Hoffmann; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; Ing. David Korbelář; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Jakub Nováček, Ph.D.; Petr Sobotka; Bc. Michaela Stránská; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Monika Vavříková; Ing. Gabriela Zikánová; Ing. Tereza Šimková; Ing. Martin Šimáček
Anotace:
První fázi projektu představuje teoretická příprava na realizaci vlastních nárazových zkoušek. Ta zahrnuje definování požadovaného průběhu konkrétního crashtestu, výběr vhodných vozidel, bezpilotních prostředků a jejich kolizních partnerů a určení osazovaného měřícího vybavení. V této fázi budou studenti seznámeni s principem přípravy nárazových zkoušek a zejména budou komplexně obeznámeni s principem fungování jednotlivých měřících zařízení a náležitostmi jejich osazování. Tato fáze navazuje a rozšiřuje znalosti studentů z výuky a je nezbytnou fází pro následné praktické části projektu. V další fázi dojde k nákupu potřebného vybavení pro realizaci vlastních testů a případnou kalibraci měřících zařízení. Následuje již praktická fáze, a to realizace crashtestů. Studenti budou mít možnost se zapojit v rámci rozličných činností přípravy a realizace počínaje přípravou vozidel, bezpilotních prostředků, kolizních partnerů ale také přípravou a instalací měřících zařízení, resp. přípravou samotné testovací dráhy. Bezprostředně po realizaci nárazové zkoušky budou studenti zapojeni do činností spojenými s monitoringem poškození vozidel, resp. bezpilotních prostředků a jejich kolizních partnerů. To zahrnuje odbornou práci s 3D scanerem či totálními stanicemi. Závěrečnou fázi projektu pak představuje zpracování, vyhodnocení a interpretace naměřených dat v prostředí specializovaných softwarů, který má Ústav soudního znalectví v dopravě k dispozici. Jedná se tedy o komplexní sadu odborných činností, které studenty obohatí v oblasti odborné způsobilosti a připraví je na budoucí činnosti v rámci jejich profesního života.
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2022
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Anotace:
Konference navazuje na úspěšné předcházející ročníky konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků Fakulty dopravní z let 2015 až 2020. Jedním z hlavních cílů konference je získání zkušeností mladých vědeckých pracovníků na půdě jejich domovské univerzity a příprava pro jejich další vystupování na konferencích, seminářích apod. Zvládnutí techniky vystupování před větším auditoriem, stejně jako schopnost tvorby odborných a vědeckých příspěvků, samozřejmě přispívá k budování osobnosti studentů, ale zároveň i dobrého jména ČVUT jako instituce, která učí své studenty i měkkým dovednostem. Dalším cílem konference je přispět k informovanosti o probíhajících či připravovaných výzkumných záměrech v rámci Fakulty dopravní. FD svým zaměřením pokrývá široké spektrum problémů a úkolů, což vyplývá i z jejího poslání. Doprava je vědní obor interdisciplinární a při řešení jakékoli výzkumné otázky by mělo dojít k součinnosti odborníků z více oblastí. Doktorandi tak dostanou na navrhované konferenci možnost a prostor navázat spolupráci na vědeckých úkolech svých kolegů. To by ve výsledku mělo vést k dalšímu růstu vzdělanosti a otevřenosti mladých vědeckých pracovníků, což by mimo jiné mělo patřit k náplni terciálního vzdělávání. Konference je koncipována jako jednodenní, předpokládaným termínem konání je začátek listopadu 2022, jednacími jazyky konference budou čeština a angličtina. Konference bude probíhat v prostorách Fakulty dopravní, konkrétně v komplexu Horská. Celková tématika konference bude zaměřena na dopravu a její jednotlivé části například od záležitostí ekonomických, přes problémy v letecké dopravě až po dopravní nehody. Totožně jako během prvních ročníků jsou plánovány vyzvané přednášky hostů a členů vědeckého výboru, v odpoledních hodinách navážou tematické bloky přihlášených studentů. Snahou organizačního výboru bude rozšířit řady účastníků také o studenty či mladé vědce v oboru dopravy z jiných univerzit či jiných vědeckých pracovišť (především ze součástí ČV
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2022
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 49/22/F6

Řešitel:
prof. Ing. Ondřej Jiroušek, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Ticiano Costa Jordao, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Vít Malinovský, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Simona Přikrylová, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Anotace:
The project proposal sets a framework for strategic cooperation among key stakeholders of the rail sector. Under the umbrella of a rail Skills Alliance, businesses, education and training institutions, professional associations, and other partners together will develop and implement strategies to address skills gaps and shortage, by developing occupational profiles, vocational programmes and qualifications, as well as designing a long term action plan to be rolled out at the European, national and regional levels. After that, STAFFERS will also support the design and delivery of joint vocational training curricula, programmes and teaching and training methodologies, drawing on evidence of trends and skills needed in the rail sector. In addition, STAFFERS will explore, develop and implement approaches of education, training and skills development for cross-border railway traffic. In order to foster transnational mobility and exchange of various groups of learners and staff, the project will also develop and test cross-border student mobility schemes and work-based internships.
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2024
Program:
Projekty podpořené ze zahraničí (pracovní kód k dodatečnému upřesnění) - 621684-EPP-1-2020-1-IT-EPPKA2-SSA-B

Řešitel:
Ing. Dita Lamačová
Spoluřešitelé:
Mgr. Karolína Bambousová; Mgr. Tomáš Chudlarský; Ing. Vít Fencl; Ing. Simona Hrachová; Ing. Alexander Ilkström Kravcov, Ph.D.; doc. RNDr. Josef Kolář, CSc.; Mgr. Alena Králová; Ing. Ludmila Křišťanová; Mgr. Petra Lavická; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Roman Potůček; Mgr. Kristina Reist; Ing. Jitka Svobodová
Anotace:
Projekt je zaměřen na posílení mezinárodní mobility vědeckých, technických a administrativních pracovníků (jak výjezdů, tak příjezdů) na ČVUT. ČVUT patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. V současné době má 8 fakult (stavební, strojní, elektrotechnickou, jadernou a fyzikálně inženýrskou, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií) a 6 ústavů. Vybrané mobility svým zaměřením pokrývají téměř všechny hlavní výzkumné směry žadatele. Cílem projektu je realizace mobilit vědeckých, technických a administrativních pracovníků ČVUT, které přispějí k rozvoji jejich dovedností, kompetencí a získání zkušeností ze zahraničních pracovišť. V rámci 6 klíčových aktivit proběhne dle předpokladu celkem 116 mobilit, které svým zaměřením pokrývají všechny hlavní výzkumné oblasti žadatele. Celková disponibilní alokace byla mezi jednotlivá výzkumná pracoviště rozdělena adekvátně dle velikosti pracovišť a podílů dle RIV tak, aby byl zajištěn rovný přístup a nediskriminace v rámci celé organizace. Rozvoj odbornosti perspektivních pracovníků pomocí stáží na mezinárodních renomovaných pracovištích v oblastech důležitých pro další rozvoj ČVUT je nezbytnou součástí kariérního vývoje vybraných pracovníků, pro vědecké pracovníky pak představuje nedílnou součást jejich profesního a odborného růstu. Součástí všech realizovaných výjezdových mobilit bude také návratová fáze, jejímž cílem je zajištění přenosu zkušeností ze zahraničí a diseminace výsledků mobility. Přilákání zahraničních vědeckých pracovníků umožní také navázání nových kontaktů se špičkovými pracovišti v zahraničí. Mezinárodní mobilita technických a administrativních pracovníků významně přispěje ke sdílení informací o spolupracujících institucích, diseminaci informací o probíhajících výzkumech a rozvíjení vzájemných kontaktů.
Pracoviště:
Odbor strukturálních fondů
Rok:
2020 - 2023
Program:
OPVVV - Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání - Strukturální fondy EU - CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_053/0016980

Řešitel:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Anotace:
Konference navazuje na úspěšné tři ročníky konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků Fakulty dopravní z let 2015, 2016 a 2018. Jedním z hlavních cílů konference je získání zkušeností mladých vědeckých pracovníků na půdě jejich domovské univerzity a příprava pro jejich další vystupování na konferencích, seminářích apod. Zvládnutí techniky vystupování před větším auditoriem, stejně jako schopnost tvorby odborných a vědeckých příspěvků, samozřejmě přispívá k budování osobnosti studentů, ale zároveň i dobrého jména ČVUT jako instituce, která učí své studenty i měkkým dovednostem. Dalším cílem konference je přispět k informovanosti o probíhajících či připravovaných výzkumných záměrech v rámci Fakulty dopravní. FD svým zaměřením pokrývá široké spektrum problémů a úkolů, což vyplývá i z jejího poslání. Doprava je vědní obor interdisciplinární a při řešení jakékoli výzkumné otázky by mělo dojít k součinnosti odborníků z více oblastí. Doktorandi tak dostanou na navrhované konferenci možnost a prostor navázat spolupráci na vědeckých úkolech svých kolegů. To by ve výsledku mělo vést k dalšímu růstu vzdělanosti a otevřenosti mladých vědeckých pracovníků, což by mimo jiné mělo patřit k náplni terciálního vzdělávání. Konference je koncipována jako jednodenní, předpokládaným termínem konání je konec října 2020, jednacími jazyky konference budou čeština a angličtina. Konference bude probíhat v prostorách Fakulty dopravní, konkrétně v komplexu Horská. Celková tématika konference bude zaměřena na dopravu a její jednotlivé části například od záležitostí ekonomických, přes problémy v letecké dopravě až po dopravní nehody. Totožně jako během prvních ročníků jsou plánovány vyzvané přednášky hostů a členů vědeckého výboru, v odpoledních hodinách navážou tematické bloky přihlášených studentů. Snahou organizačního výboru bude rozšířit řady účastníků také o studenty či mladé vědce v oboru dopravy z jiných univerzit či jiných vědeckých pracovišť (především ze součástí ČVUT). Sborní
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2020
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 47/20/F6

Řešitel:
Ing. Daniela Malá
Spoluřešitelé:
Ing. Filip Fejt, Ph.D.; Bc. Petr Hájek; Ing. Pavla Kalinová Brejchová; Bc. Denisa Košlerová Pekařová; doc. Ing. Jakub Kraus, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Roman Potůček; Ing. Simona Přikrylová, Ph.D.; Mgr. Eva Zakševická; Lucie Zmeškalová
Anotace:
Celoškolský projekt, do kterého je zapojeno 6 součástí, bude ČVUT realizovat s cílem takového zajištění podpory vysoké školy, díky které bude dosaženo: zvýšení kvality a profilace vzdělávacích aktivit, zavádění praxí do studijních programů, podpora distančního vzdělávání, podpora nových metod výuky, rozvoje mezinárodní spolupráce a rovněž internacionalizace vysokoškolského prostředí. Mezi zapojené součásti ČVUT patří: FEL, FJFI, FD, FBMI, FIT, MÚVS. V projektu bude realizováno 5 aktivit, v rámci kterých bude realizováno cca 40 dílčích podaktivit. Tyto jsou v souladu se Strategií ČVUT a Dlouhodobým záměrem ČVUT pro roky 2016 - 2020.
Pracoviště:
Odbor strukturálních fondů
Rok:
2019 - 2022
Program:
OPVVV - Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání - Strukturální fondy EU - CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_056/0013243

Řešitel:
prof. Ing. Bc. Radoslav Sovják, Ph.D., LL.M.
Spoluřešitelé:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Anotace:
Hlavním cílem projektu je zlepšení výsledků dosavadního vývoje a dopracování deformačního bloku pro samostatné dopravní sjezdy, mostky, přejezdy a vjezdy, které jsou budovány v silničních příkopech, a jeho následné zavedení do masové průmyslové výroby. Předmětné řešení se vyznačuje tím, že deformační bloky v silničním příkopu mají diferencovanou tuhost ve svislém a vodorovném směru. Cíli projektu jsou nastavení směsi vysokohodnotného cementové kompozitu pro masovou produkci deformačních bloků a pokročilé technologie formování vnitřní struktury deformačních bloků s ohledem na zvýšenou trvanlivost v tvrdých podmínkách dopravní infrastruktury, kontrolovatelnou deformaci při nárazu vozidla ve vodorovném směru a dostatečnou tuhost ve svislém směru při přejezdu vozidla.
Pracoviště:
Experimentální centrum
Rok:
2019 - 2021
Program:
EPSILON: Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje

Řešitel:
Ing. Dita Lamačová
Spoluřešitelé:
Mgr. Karolína Bambousová; Ing. Vít Fencl; Ing. Simona Hrachová; Ing. Alexander Ilkström Kravcov, Ph.D.; doc. RNDr. Josef Kolář, CSc.; Mgr. Alena Králová; Ing. Ludmila Křišťanová; Mgr. Petra Lavická; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Mgr. Kristina Reist; Ing. Jakub Ráfl, Ph.D.; Mgr. Barbora Seifertová; Ing. Jitka Svobodová
Anotace:
Hlavním cílem projektu je realizace mezinárodní mobility výzkumných pracovníků ČVUT se zaměřením na posílení mezinárodní spolupráce a rozvoj lidských zdrojů ve výzkumu. Dalším cílem projektu je podpora profesního růstu výzkumných pracovníků a rozvoj výzkumných organizace ČVUT prostřednictvím posílením lidských zdrojů. Projekt bude realizován pracovními pobyty výzkumných pracovníků v zahraničí v případě výjezdů z ČR nebo pracovními pobyty výzkumných pracovníků v ČR v případě příjezdů do ČR.
Pracoviště:
Odbor strukturálních fondů
Rok:
2018 - 2022
Program:
OPVVV - Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání - Strukturální fondy EU - CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_027/0008465

Řešitel:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Anotace:
Konference navazuje na úspěšné dva ročníky konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků Fakulty dopravní z let 2015 a 2016. Jedním z hlavních cílů konference je získání zkušeností mladých vědeckých pracovníků na půdě jejich domovské univerzity a příprava pro jejich další vystupování na konferencích, seminářích apod. Zvládnutí techniky vystupování před větším auditoriem, stejně jako schopnost tvorby odborných a vědeckých příspěvků, samozřejmě přispívá k budování osobnosti studentů, ale zároveň i dobrého jména ČVUT jako instituce, která učí své studenty i měkkým dovednostem. Dalším cílem konference je přispět k informovanosti o probíhajících či připravovaných výzkumných záměrech v rámci Fakulty dopravní. FD svým zaměřením pokrývá široké spektrum problémů a úkolů, což vyplývá i z jejího poslání. Doprava je vědní obor interdisciplinární a při řešení jakékoli výzkumné otázky by mělo dojít k součinnosti odborníků z více oblastí. Doktorandi tak dostanou na navrhované konferenci možnost a prostor navázat spolupráci na vědeckých úkolech svých kolegů. To by ve výsledku mělo vést k dalšímu růstu vzdělanosti a otevřenosti mladých vědeckých pracovníků, což by mimo jiné mělo patřit k náplni terciálního vzdělávání. Konference je koncipována jako jednodenní, předpokládaným termínem konání je přelom září a října 2018, jednacími jazyky konference budou čeština a angličtina. Konference bude probíhat v prostorách Fakulty dopravní, konkrétně v komplexu Horská. Celková tématika konference bude zaměřena na dopravu a její jednotlivé části například od záležitostí ekonomických, přes problémy v letecké dopravě až po dopravní nehody. Totožně jako během prvních ročníků jsou plánovány vyzvané přednášky hostů a členů vědeckého výboru, v odpoledních hodinách navážou tematické bloky přihlášených studentů. Snahou organizačního výboru bude rozšířit řady účastníků také o studenty či mladé vědce v oboru dopravy z jiných univerzit či jiných vědeckých pracovišť (především ze součástí ČVUT). Sbor
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2018
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 43/18/F6

Řešitel:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Tomáš Doktor, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Jiroušek, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na rozvoj laboratorního zázemí pro výzkumně zaměřené studijní programy na ČVUT FD.
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2023
Program:
OPVVV - Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání - Strukturální fondy EU - CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_017/0002589

Řešitel:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na vývoj inovativní metody pro odhalování, dokazování a potírání kriminality spojené s trestnou činností v silniční dopravě za použití moderních technických zařízení a nových poznatků z oblasti měření dynamických charakteristik. Metoda je založena na zajištění nehodových dat z řídicích jednotek kolidujících vozidel a jejich následné analýze. V rámci projektu bude analyzováno 100 dopravních nehod včetně manipulovaných a provedeno 12 nárazových testů pro verifikaci metody.
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2020
Program:
Bezpečnostní výzkum České republiky 2015-2022

Řešitel:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Tomáš Doktor, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Jiroušek, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na úpravu současných doktorských studijních programů a oborů a tvorbu programu zcela nového se zaměřením na Smart Cities. Nově vytvořený program reflektuje, stejně jako programy upravené, výzvy současnosti a především budoucnosti nejen v souladu se strategickými dokumenty ČR (RIS3 apod.) a požadavky průmyslových partnerů, ale také s přeměnou techniky a technologií a růstem měst, která budou plně využívat synergických efektů kombinace ICT prostředků a technických infrastruktur.
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2023
Program:
OPVVV - Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání - Strukturální fondy EU - CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_018/0002565

Řešitel:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Tomáš Fogl; Ing. Bc. Martin Kobosil; Ing. Alžběta Lenková; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.
Anotace:
Projekt je orientován na měření jízdní dynamiky a různých faktorů ovlivňujících jízdu vybraných dopravních prostředků. Těmi jsou jízdní kolo, motocykl a osobní přepravník (jedná se o vozítko typu Segway; název osobní přepravník byl převzat z poslední verze připravované novely zákona o provozu na pozemních komunikacích). Motivací pro tato měření je požadavek soudních znalců na vytvoření znalostní báze parametrů jízdy těchto prostředků. To je dáno zvyšujícím se počtem posudků zpracovávaných k dopravním nehodám, kterých se účastnily zmíněné dopravní prostředky. Důležitým podnětem je také chybějící právní úprava pohybu osobních přepravníků, což vede k nejednotným úpravám pravidel provozu (v rámci tohoto problému již kolektiv Ústavu soudního znalectví v dopravě zpracovával studii pro radnici MČ Praha 1). Výsledky je možné využít jednak v rámci analýzy dopravních nehod, jednak v oblasti prevence nehod a také v rámci úprav legislativních norem. Zaměření projektu úzce souvisí se zaměřením Ústavu soudního znalectví v dopravě, který se zabývá znaleckou činností v oblasti analýzy dopravních nehod.
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2018
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS16/255/OHK2/3T/16

Řešitel:
Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na zjištění možností využití RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems, česky bezpilotních leteckých prostředků) v kombinaci s fotogrammetrickým měřením pro potřeby forenzní analýzy dopravních nehod, konkrétně tvorbu prostorových modelů míst dopravní nehod. Tyto primární výstupy pak budou sloužit jako podklady pro analýzu zvláště obtížných a náročných případů v simulačních programech, tj. jako prvky zpřesňující celý výpočet simulace pohybu vozidel. Rovněž budou zkoumány možnosti využití metody pro určování megatextury vozovky či v jiných dopravně-bezpečnostních aplikacích.
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2018
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS16/256/OHK2/3T/16

Řešitel:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Martin Langr, Ph.D.; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.
Anotace:
Konference navazuje na loňský úspěšný první ročník konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků Fakulty dopravní. Jedním z hlavních cílů konference je získání zkušeností mladých vědeckých pracovníků na půdě jejich domovské univerzity a příprava pro jejich další vystupování na konferencích, seminářích apod. Zvládnutí techniky vystupování před větším auditoriem, stejně jako schopnost tvorby odborných a vědeckých příspěvků, samozřejmě přispívá k budování osobnosti studentů, ale zároveň i dobrého jména ČVUT jako instituce, která učí své studenty i měkkým dovednostem. Dalším cílem konference je přispět k informovanosti o probíhajících či připravovaných výzkumných záměrech v rámci Fakulty dopravní. FD svým zaměřením pokrývá široké spektrum problémů a úkolů, což vyplývá i z jejího poslání. Doprava je vědní obor interdisciplinární a při řešení jakékoli výzkumné otázky by mělo dojít k součinnosti odborníků z více oblastí. Doktorandi tak dostanou na navrhované konferenci možnost a prostor navázat spolupráci na vědeckých úkolech svých kolegů. To by ve výsledku mělo vést k dalšímu růstu vzdělanosti a otevřenosti mladých vědeckých pracovníků, což by mimo jiné mělo patřit k náplni terciálního vzdělávání. Konference je koncipována jako jednodenní, předpokládaným termínem konání je září 2015, jednacími jazyky konference jsou čeština a angličtina. Konference bude probíhat v prostorách Fakulty dopravní, konkrétně v komplexu Horská. Celková tématika konference bude stejně jako v uplynulém roce zaměřena na dopravu a její jednotlivé části například od záležitostí ekonomických, přes problémy v letecké dopravě až po dopravní nehody. Totožně jako na prvním ročníku jsou plánovány vyzvané přednášky hostů a členů vědeckého výboru, v odpoledních hodinách navážou tematické bloky přihlášených studentů. Snahou organizačního výboru bude rozšířit řady účastníků také o studenty či mladé vědce v oboru dopravy z jiných univerzit či jiných vědeckých pracovišť (především ze součástí ČVUT). Sborn
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2016
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 49/16/F6

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.; Ing. Martin Jacura, Ph.D.; doc. Ing. Josef Kocourek, Ph.D.; doc. Ing. Michal Micka, CSc.; doc. Ing. Ivan Nagy, CSc.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; prof. Ing. Václav Skurovec, CSc.; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů konference je získání zkušeností mladých vědeckých pracovníků na půdě jejich domovské univerzity. Po studentech doktorského studijního programu je vyžadována publikační činnost, mezi níž jsou zařazeny i příspěvky na konferencích. Studenti tak často musí vystoupit před širším a odborně vzdělaným plénem než do té doby měli možnost. V rámci výuky sice probíhají prezentace semestrálních a jiných prací, ale i tyto možnosti jsou značně omezené a prezentace probíhá před takřka uzavřeným publikem. Úkolem konference je připravit studenty pro jejich další vystupování na konferencích, seminářích apod. Zvládnutí techniky vystupování před větším auditoriem samozřejmě přispívá k budování osobnosti studentů, ale zároveň i dobrého jména ČVUT jako instituce, která učí své studenty i měkkým dovednostem. Dalším cílem konference je přispět k informovanosti o probíhajících či připravovaných výzkumných záměrech v rámci Fakulty dopravní. FD svým zaměřením pokrývá široké spektrum problémů a úkolů, což vyplývá i z jejího poslání. Doprava je vědní obor interdisciplinární a při řešení jakékoli výzkumné otázky by mělo dojít k součinnosti odborníků z více oblastí. Doktorandi tak dostanou na navrhované konferenci možnost a prostor navázat spolupráci na vědeckých úkolech svých kolegů. To by ve výsledku mělo vést k dalšímu růstu vzdělanosti a otevřenosti mladých vědeckých pracovníků, což by mimo jiné mělo patřit k náplni terciálního vzdělávání. Konference je koncipována jako jednodenní, termínem konání je září 2015, jednacími jazyky konference jsou čeština a angličtina. Konference bude probíhat v prostorách Fakulty dopravní, konkrétně v komplexu Horská. Po registraci a slavnostním zahájení je v dopoledních hodinách na programu blok přednášek hostů a členů vědeckého výboru, v odpoledních hodinách navážou tematické bloky přihlášených studentů. Tyto budou probíhat ve dvou paralelních sekcích rozdělených dle výzkumných směrů (dopravní infrastruktura a bezpečnost; logistika, ek
Pracoviště:
Rok:
2015 - 2015
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 43/15/F6

Řešitel:
Ing. Alžběta Lenková
Spoluřešitelé:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Miroslav Novotný; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Ing. Martin Červenka
Anotace:
Projekt je zaměřen na detailní deskripci chování cyklistů v silničním provozu. A to zejména z pohledu dynamiky jízdy soustavy cyklista - jízdní kolo a dále s ohledem na objektivní hodnocení viditelnosti vlivem zhoršených povětrnostních podmínek. Ačkoli počet cyklistů usmrcených při dopravních nehodách má klesající tendenci, celkový počet nehod s účastí cyklisty i počet zraněných při těchto nehodách v posledním meziročním porovnání stoupl. Za viníka dopravní nehody je ve většině případů označen cyklista. Negativní vliv, jak na zavinění i zvýšení počtu nehod, má také alkohol či jiné návykové látky. Tento projekt chce navázat na výzkum z 80. a 90. let, který popsal trajektorii jízdy cyklisty, a zjistit, jaký vliv má aktuální fyzický stav cyklisty a další vnější vlivy na velikost tzv. mikrovln a makrovln, tedy nepravidelných vlnovek, po kterých pohyb soustavy cyklista - jízdní kolo probíhá. Amplituda i vlnová délka vln je mimo jiné závislá na věku, zkušenosti, pohlaví nebo stylu jízdy. Pr
Pracoviště:
Rok:
2013 - 2014
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS13/157/OHK2/2T/16