Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Otakar Vacín, Ph.D.; Ing. Ondřej Vomočil
Anotace:
Se současným stálým nárůstem silniční dopravy je zapotřebí hledat různá řešení pro zvýšení efektivity silniční sítě. Především v intravilánových úsecích často síť bývá na hranicích své kapacity, a proto jsou hledána různá opatření. V současnosti se klade důraz na počet vozidel za hodinu v konkrétním profilu nebo na stanovení cestovní doby. Zcela přehlížen je počet přepravených osob za jednotku času , který by přispěl k racionálnímu plánování skladby uličních prostor. Cílem tohoto projektu je zohlednění uvedeného parametru jako jednoho z aspektů pro navrhování vyhrazených jízdních pruhů.
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2025
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS24/101/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Václav Jirovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Michal Matowicki, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.; Ing. Dan Ťok
Anotace:
Projekt cílí na budoucí efektivní omezení IAD, jejíž potřeba často vzniká tam, kde je pro dopravní podniky vytváření linek VHD neefektivní – na málo vytížených trasách. To lze realizovat nasazením automatizovaných minibusů (AM) formou MoD. Vzniká tak potřeba především jejich efektivního řízení a dohledu. Projekt cílí na vytvoření semi-automatizovaného řídícího centra zajišťujícího efektivní a bezpečný provoz AM. Bude připravena dynamická tvorba tras linek AM využívající predikce počtu cestujících na zvolené trase. Předmětem výzkumu je i technologie pro identifikaci incidentů ve vozidle a metody pro realizaci vzdáleného řízení, které jsou specificky nutné pro bezpečný a spolehlivý provoz AM jak z pohledu cestujících, tak z pohledu provozu v systému s ostatními účastníky silničního provozu.
Pracoviště:
Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství
Rok:
2023 - 2025
Program:
TREND

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.; Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Kristýna Neubergová, Ph.D.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.; doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Anotace:
This project is aimed at undertaking four peer-learning activities among academics of different background in the field of smart cities and create three intellectual outputs as reports and guidelines that will result from the peer-learning activities. The peer-learning activities will serve to facilitate the sharing of knowledge and expertise among academic staff members of the University of Stavanger and the Czech Technical University in Prague related to innovative teaching methodologies and trending topics addressed in their respective courses and also related to writing skills for publications on scientific journals and for grant schemes, particularly those grant schemes on climate neutral and smart cities under the upcoming Horizon Europe programme. Senior lecturers and senior researchers will collaborate in support of young lecturers and researchers. This project is planned to be implemented by the Smart Cities Research Network and the Department of Innovation of the University of Stavanger and by the Faculty of Transportation Sciences of the Czech Technical University in Prague.
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2023
Program:
Projekty podpořené ze zahraničí (pracovní kód k dodatečnému upřesnění)

Řešitel:
Ing. Nikol Richterová, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Kristina Kletečková; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Zuzana Čarská, Ph.D.
Anotace:
Předmětem tohoto projektu je pomocí důkladné analýzy nalézt rizikové lokality na nichž došlo k několika dopravním nehodám, jejímž přímím účastníkem byla vozidla složek integrovaného záchranného systému (IZS). Lokalizovat tato nehodová místa na dopravní infrastruktuře s ohledem na pohyb složek IZS, pro které je klíčový čas dojezdu, je v dnešní době velice důležité.  Z dostupných policejních statistik se na naší silniční síti nachází nespočet lokalit se zvýšeným výskytem nehod vozidel IZS a to především ve městech a obcích.  Cílem projektu je popsat příčiny konkrétních dopravních nehod, včetně realizace bezpečnostní inspekce přímo v místě nehody, a navrhnout takové opatření a doporučení, která by vedla ke snížení rizika vzniku obdobných nehod v daném místě.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2021
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS20/136/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Jakub Matějček
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Jaroslav Pinkas; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu bude v návaznosti na rostoucí bytovou zástavbu v Praze provést analýzu atraktivity nově vznikajících lokalit pro pěší. Atraktivita bude posuzována na základě podílu pěší dopravy na celkových objemech dopravy v dané lokalitě. Kvalita výzkumu bude podpořena skutečností, že bude vybíráno z lokalit jednoho z největších rezidenčních stavitelů nové bytové výstavby v České republice, u kterých má řešitel přístup k širokému spektru informací o zde vystavěných bytových domech. Výhodou u těchto míst je vzhledem k jejich napojení na okolní infrastrukturu (1-2 přístupové komunikace) možnost zjištění veškerého objemu dopravy, který daná lokalita produkuje, a zároveň vnitřní znalost dispozic všech bytových domů. Prostor, ve kterém se lidé pohybují sám o sobě vytváří soubor potenciálů pro to, jak jej budeme využívat. Právě díky tomu je vztah mezi prostorem a tím, jak ho lidé budou využívat analyzovatelný a do jisté míry předvídatelný. Tento vztah byl prokázaný v již v několika publikacích (např. Hillier B. (2007): Space is the machine: a configurational theory of architecture). Pro potřeby projektu bude tedy vytvořen model atraktivity jednotlivých segmentů uliční sítě Prahy prostřednictvím metody space syntax. Space syntax je soubor technik pro analyzování vzájemného vztahu mezi prostorovým uspořádáním a pohybovými vzorci lidí. Při výběru lokalit bude přihlíženo i k přítomnosti celé škály parametrů ovlivňujících jejich atraktivitu (jako dostupnost MHD, služeb, občanské vybavenosti, pracovních příležitostí, apod.). V místech napojení vybraných lokalit na uliční síť města budou naměřeny intenzity automobilové a pěší dopravy za účelem zjištění modal splitu dané lokality. Výstupem projektu bude na základě výstupů vytvořeného modelu, naměřených dat, dat poskytnutých developerem a dat daných charakteristikou území samotného stanoveny vybrané relevantní parametry, které výrazným způsobem ovlivňují podíl pěších na celkovém objemu dopravy. Cílem projektu bude stanovit
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2021
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS20/135/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Petr Richter, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Marek Kalika, Ph.D.; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Ondřej Malík
Anotace:
Technologický pokrok dnes umožňuje použití nových metod sledování a měření dopravního proudu. Možnost měřit více specifických parametrů tak přináší mnohem kvalitnější charakteristiku a popis reality. Při řešení a návrhu pozemních komunikací a jejich řízení můžeme takto nahrazovat původní matematické modely. Ty se totiž v porovnání s reálnými hodnotami stávají méně přesnými. Právě v případě kritického časového odstupu jde o významné zlepšení kvality výpočtu kapacit křižovatek v silniční dopravě. Ve svém výsledku přispěje projekt ke zefektivnění modelování dopravní infrastruktury.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2021
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS20/139/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Karolína Zpěváčková
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Jakub Matějček; doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu bude analyzovat, zda podíl pěšího provozu v městském prostředí je na vzestupu nebo právě naopak, konkrétně co všechno ovlivňuje a je motivací k chůzi, jaké faktory jsou pro to klíčové a za jakých okolností. Při zpracování projektu se očekává sběr dat o chování velkého množství jednotlivců při jejich každodenních činnostech. V době tvorby konceptů chytrých měst je nezbytné znát faktory ovlivňující pěší provoz a na základě jejich znalosti vědět, na co je potřeba se například zaměřit při plánování úpravy veřejných prostor, organizaci veřejné hromadné a individuální automobilové dopravy, ... atd. Výsledkem projektu budou doporučení, na co je třeba se nejvíce dále zaměřovat při rozvoji měst tak, aby docházelo k preferenci a podpoře pěšího provozu tak, aby se omezilo využívání motorové dopravy.
Pracoviště:
Rok:
2019 - 2020
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS19/121/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.
Anotace:
Cílem projektu je infrastrukturní a laboratorní vybavení výukových prostor moderními zařízením pro zajištění vysoce kvalitní výuky reakreditovaných nebo nových technických oborů Fakulty dopravní ČVUT Praha, zpřístupnění školy a zvýšení otevřenosti školy.
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2023
Program:
OPVVV - Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání - Strukturální fondy EU - CZ.02.2.67/0.0/0.0/16_016/0002482

Řešitel:
Ing. Jakub Brodský
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D.; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Denisa Mocková, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu je návrh obecného modelu (postupu) na ohodnocení a následné vyhledání optimální objízdné trasy pro vybraný úsek páteřní komunikace, kdy po zadání vstupních technických parametrů pozemní komunikace do modelu bude možné vybrat takovou objízdnou trasu, která se bude pro řidiče a vlastníky/správce dotčených pozemních komunikací jevit jako nejvýhodnější alternativa k uzavřené páteřní komunikaci. K tomuto účelu bude naprogramován vlastní software.
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2016
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS16/105/OHK2/1T/16

Řešitel:
Ing. Tomáš Padělek, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Josef Kocourek, Ph.D.; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Bc. Jana Kumpoštová, Ph.D.
Anotace:
Projekt se zabývá posouzením vlivu zpomalovacích SSZ bez vazby na příčnou dopravu na bezpečnost silničního provozu a posouzením dlouhodobého účinku těchto opatření na řidiče z hlediska dodržování pravidel silničního provozu.
Pracoviště:
Rok:
2015 - 2016
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS15/171/OHK2/2T/16

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů je podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín. Organizace této konference přímo navazuje a tematicky rozšířit úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovala naše pracoviště od roku 2008 (www.dcii.eu). Část "Safety" v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod. V rámci konference budou prezentovány mj. i moderní technologie aplikované při metodických postupech znalecké činnosti v oblasti analýzy silničních nehod, jež jsou využitelné i pro potřeby bezpečnostní inspekce. Zároveň budou představeny výsledky projektů s využitím metody sledování skoronehod a dopravních konfliktů. Konference je koncipována jako třídenní, termín konání je září 2014, jednacím jazykem konference je angličtina. Po dobu trvání konference je zajištěna možnost ubytování v objektu Zámecká sýpka v Děčíně. V dopoledních hodinách prvního dne je pro účastníky konference připravena prohlídka laboratoří pořadatelských ústavů FD se zaměřením na HMI, metody analýzy silničních nehod a bezpečnost pozemních komunikací. Po registraci a slavnostním zahájení je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat bude posterová sekce s krátkými prezentacemi a prostorem pro diskuzi. Předpokládaný rozsah je cca 20 posterů. První den konference bude zakončen společenským večerem. Druhý den konference je členěn do čtyř sekcí s příspěvky o délce cca 25minut včetně diskuze. Třetí den konání konference budou pokračovat prezentace příspěvků členěných do tří bloků, jež v odpoledních hodinách uzavře závěrečným slovem za pořadatele konfer
Pracoviště:
Rok:
2014 - 2014
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 48/14/F6

Řešitel:
Ing. Tomáš Padělek, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Vít Duda; doc. Ing. Josef Kocourek, Ph.D.; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Bc. Jana Kumpoštová, Ph.D.; Ing. Milan Tesař; Ing. Zuzana Čarská, Ph.D.
Anotace:
Projekt se zabývá zhodnocením efektivity sanačních opatření navržených bezpečnostní inspekcí z hlediska dopravní nehodovosti a volby jízdní rychlosti projíždějících vozidel sledovaným úsekem a popisem chování řidičů při průjezdu kolem rizikové pevné překážky z hlediska volby (zachování nebo snížení) jízdní rychlosti.
Pracoviště:
Rok:
2013 - 2014
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS13/154/OHK2/2T/16