info k situaci na Ukrajině
logo ČVUT FD

Praktické využití bezpilotních systémů a řešení pozemních rizik provozu

Anotace:
Projekt je zaměřen na praktickou aplikaci bezpilotních prostředků a související pozemní rizika spojená s jejich provozem. Projekt navazuje na výzkumnou činnost ústavů K622 a K621 a spolupráci fakulty dopravní s praxí, zejména s ohledem na možnosti využití bezpilotních prostředků jako platforem pro moderní měřicí metody. Cílem je hledat a aplikovat nové, moderní přístupy využitelné v rámci nejen dopravní problematiky. Důraz je přitom kladen na praktickou využitelnost zpracovávaných témat a možnosti jejich následné širší aplikace. Příkladem může být využití různých dokumentačních přístupů, např. prostřednictvím fotogrammetrických měření či laserového skenování. Paralelním tématem řešeným v rámci projektu jsou tzv. Ground risks, zejména pak hodnocení rizik pro nezúčastněné osoby na zemi. Téma vychází ze spolupráce s dotčenými organizacemi (JARUS, CEN, ASD-STAN, ÚCL) i historickým zapojením do řešené problematiky. Cílem je identifikovat možnosti a způsoby predikce průběhu a následků střetu člověka s bezpilotním letounem. V rámci této oblasti jsou řešeny nejen letové charakteristiky či parametry různých kategorií a typů letadel, ale i strukturální specifika jednotlivých typů či praktická validace a hodnocení prostřednictvím nárazových testů a simulací.
Garantující ústav:
Ústav soudního znalectví v dopravě (16122)
Vedoucí:
Ing. Michal Černý
Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.
Informace:
Na tomto projektu již pracují 2 studenti - přesměrování na stránku projektu

BAKALÁŘSKÝ studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích (B1041A040001)
akademický rok výběrového řízení - 2023/2024

Obor:
Letecká doprava (LED)
Kód | Jazyk:
K622X1PL | čeština
Kapacita:
pro Prahu: 3
pro Děčín: 0
Seznam PVP:
K tomuto projektu si nemusíte povinně zapsat žádný povinně volitelný předmět typu B.